14+ Krim Malam Terbaik Untuk Kulit Cantik. Sapu Sungguh Sungguh!


Kenapalah aku tak pakai krim malam dari dulu. Usia baru 30, tapi dah banyak kedut!
krim malam untuk kulit cantik

Mesti kita tak nak menyesal di kemudian hari sebab tak pakai cream malam kan? Jika sebelum ini kita dah cerita panjang lebar tentang pembersih muka & cara memilihnya.

Hari ni Mama nak kongsi serba sedikit tentang krim malam dan kebaikannya pada kecantikan kulit.

Skincare yang terbaik untuk sentiasa nampak jelita dan tak dimakan usia.
Anda nak beli night cream paling bagus? Baca artikel ini sungguh sungguh untuk elak salah beli!



Krim Malam Untuk Kulit Yang Cantik & Awet Muda!




Setiap wanita mengimpikan kulit yang putih dan cantik bercahaya. Nampak manis je dilihat suami.

Dan seperti mimpi jadi nyata, untuk dapat kulit cantik gebu tanpa perlu bekerja keras untuk mendapatkannya.

Betul kan? 

Setiap kali tidur malam, kulit semakin cantik. Tak perlu makan ubat pun.


Klik link di atas

Cara Memilih Krim Malam Untuk Kulit Yang Sesuai?

Tips Memilih.

Memilih krim malam yang tepat yang sesuai dengan warna kulit kita adalah amat penting. 

Berikut Mama berikan beberapa tips pemilihan krim malam:
  1. Apabila memilih krim malam untuk diri sendiri, pastikan krim tidak terlalu pekat.
  2. Krim malam yang terlalu pekat & likat menyumbat liang kulit kita. Menyukarkan kulit kulit untuk bernafas. Kasihan kan. Umpama kita cekik kulit kita
  3. Setiap kali kita memilih krim malam, pastikan ia adalah bebas wangian dan juga hypoallergenic (Sesuai untuk kulit sensitif & alahan)
Di bawah ini jenis kulit & krim malam yang sesuai.


1. Krim Malam Untuk Kulit Kering.

night cream untuk kulit kering

Sekiranya kita mempunyai kulit kering, pilih krim malam dengan kandungan lembapan yang tinggi. 

Pilih krim yang akan menambah lembapan kulit kita semasa tidur.

Ini akan mengekalkan hidrasi dan melembapkan sepanjang hari!

Masih belum jelas? Baca artikel yang Mama tulis di bawah. Khusus untuk pilih night cream untuk kulit kering.
Panduan lengkap untuk memilih night cream untuk kulit kering.
Cream malam seterusnya sangat bagus untuk kulit yang mudah berjerawat! 

2. Krim Malam Untuk Kulit Berminyak Dan Jerawat.

Adakah kita kerap bangun dengan muka berminyak? 

Nampaknya kita memerlukan krim malam yang dapat mengawal pengeluaran minyak dan melawan jerawat.




3. Krim Malam Untuk Kulit Kusam Berpigmentasi.

Tompok gelap boleh membuat kulit kita kelihatan tidak sihat dan kusam. 

Sekiranya kita ingin menjadikan kulit cantik, gunakan krim malam sebagai rawatan yang membekalkan lembapan & bahan yang dapat menyamakan tona wajah kita!

Lembapan yang cukup akan membuatkan kusam hilang & wajah lebih berseri.




4. Krim Malam Untuk Kulit Berusia.

Pencegahan lebih baik daripada mengubati. Kulit kita semakin tua setiap masa.

Walaupun garis-garis halus dan kedut bukan masalah besar untuk kita sekarang, lebih baik untuk kita ambil tindakan lebih awal untuk mencegah. Sebelum ia bertambah buruk.

Gunakan krim yang sesuai ya.



Jenama night cream terbaik di pasaran.

Mahal belum tentu bagus! Murah belum tentu cikai tau!



Sekarang ini, kita mesti tahu yang jenis kulit berbeza memerlukan kulit malam yang berlainan.

Jadi, di bawah ini Mama senaraikan jenama krim malam terkenal yang berada di pasaran Malaysia.

Beserta kelebihannya. Dengan harapan ianya bermanfaat.


1. Krim malam Himalaya.

Himalaya night cream
Syarikat pengeluar produk kesihatan dan skincare dari India ini terkenal dengan penggunaan herba semulajadi.

Semestinya, krim malam keluarannya juga tidak terkecuali. Mama ada tulis tentang 4 krim keluaran mereka di dalam entri di bawah.
Nak tahu lebih lanjut tentang krim malam Himalaya yang terbaik di pasaran? Baca disini.

Senarai ini sedang di kemaskini. Singgah lagi untuk melihat kemas kini.



Mana tempat terbaik nak beli night cream?

Siapalah tak suka promosi kan!
Soalan ini subjektif, tapi kalau tanya Mama lah. Suka survey harga di farmasi macam watson dan guardian.


krim malam terbaik di watson

Satu sebabnya ialah Mama dah jadi ahli, jadi kerap juga ada promosi yang berbaloi harganya.

Lagipun, Mama ada tulis entri khas di blog ini untuk night cream best seller di watson. 
Nak tahu krim malam terbaik di Watson? Baca lebih lanjut di sini.

Rahsia Awet Muda!

Siapalah yang tak teringin untuk cantik setiap masa. 
Dah macam macam cara kita cuba kan?

Salah satu caranya adalah dengan menggunakan krim malam terbaik yang sesuai dengan kulit kita.

Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana krim malam berfungsi.

Dan krim mana yang sesuai dengan jenis kulit kita!

Sebab ramai dari kita tak tahu lagi kebaikan krim malam ni.


Jika kita biasanya pergi tidur tanpa menggunakan krim malam, banyak betul kelebihannya yang kita terlepas. 


Dan ini tanda tanda kita akan kelihatan cepat tua.




Apakah itu Krim Malam?

Kenapalah nak susah susah sapu krim sebelum tidur. Dah lah mengantuk!

Fungsi Krim Malam.

Krim malam, seperti namanya, adalah krim yang dipakai pada malam hari dan dibiarkan semalaman. 

Tidak seperti krim siang, yang dirumuskan untuk melindungi kulit dari sinaran matahari yang berbahaya dan juga pencemaran.

Makanan yang banyak pengawet & bahan kimia memburukkan lagi keadaan ini.

Menyebabkan radikal bebas di dalam badan yang mempercepatkan penuaan.

Ini masanya kita gunakan krim malam. Krim malam direka untuk menyuburkan dan memperbaiki kulit kita. (Baca senarai Night cream drugstore yang bagus untuk kulit kita!)

Krim ini akan bekerja semasa kita tidur untuk memberikan kulit yang lebih cerah putih dan licin tanpa cela.

Kesannya lebih baik jika digunakan bersama pencuci muka.

Memang cara shortcut nak dapat kulit cantik.

Kerana semua nikmat hanyalah pinjaman sementara dari Allah. Kalau kita tidak menjaganya, hilanglah ia.


Apakah Jenis Krim Malam Yang Sesuai?

Jangan sampai tersalah pilih!

Jenis Krim Malam di pasaran.

Semasa memilih krim malam, adalah penting untuk kita memilih yang sesuai dengan jenis kulit. 

Ini panduan mudah untuk kegunaan kita semua.

Sangat bermanfaat digunakan setiap hari di rumah.

Tidak kira sama ada kita mempunyai kulit:
  1. Kusam
  2. Kulit kering
  3. Kulit berminyak 
  4. Nak kulit yang awet muda

Pasti akan terdapat krim malam yang sesuai untuk kita! 

Di bawah ini mama akan berikan krim malam terbaik yang perlu kita gunakan untuk jenis kulit! 

Lepas ini, tiap kali kita tidur kulit akan berubah semakin cantik dan menarik.

Tidur pun boleh cantik dengan menggunakan krim malam yang sesuai.

Kata nak awet muda & cantik jelita kan.

Cepat amalkan lepas selesai bacaan artikel ni.


Kebaikannya untuk kecantikan kulit tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata!

Cuba dan rasai sendiri.

Kebaikan Krim Malam Untuk Kulit Bersih Seperti Mutiara Bernilai Tinggi.

Memang leceh, tapi rugi tak buat!

Kelebihan Krim Malam.

Di bawah ini Mama berikan beberapa kebaikan krim malam


kebaikan krim malam untuk kulit kusam

  1. Membekalkan kelembapan kepada bahagian-bahagian yang kering di wajah. 
  2. Melegakan kulit muka agar sentiasa lembap.
  3. Memastikan kulit kita mempunyai tekstur kulit lebih halus.
  4. Meningkatkan kolagen untuk kulit yang tegang & anjal.
  5. Membantu peredaran darah yang lebih baik.
  6. Mengurangkan kedutan dan garis-garis penuaan pada muka.
  7. Menghalang kulit dari kendur kerana pertambahan usia.
  8. Menjadikan kulit kita lembut dan halus.
  9. Membantu pembaharuan sel & menyuburkan kulit.
Di bawah ini cara memilih skincare yang mempunyai krim malam terbaik untuk kulit. Boleh cuba dengan Skincare yang selamat & diyakini ramai.


Apakah bahan-bahan yang selalu ada Dalam Krim Malam?

Selamat ke ramuan ni!

Kandungan di dalam krim

Dengan segala kebaikan yang ada dalam krim malam, penting untuk ambil tahu kandungannya.

Maklumlah.

Zaman sekarang ni, banyak bahan kimia dalam produk kecantikan. Ada daripadanya berbahaya dan memudaratkan pada kesihatan.


bahan mentah krim malam



Di bawah ini Mama sediakan senarai semak bahan-bahan yang biasa terdapat di dalam krim malam.
  1. Susu kambing
  2. Vitamin C
  3. vitamin E
  4. vitamin A
  5. Minyak jojoba
  6. Minyak zaitun
  7. minyak aprikot
  8. minyak naik
  9. Lidah Buaya
  10. madu
  11. mentega Shea
  12. Jasmine
  13. komponen anti-penuaan
  14. retinol
  15. peptida
  16. Asid amino
  17. AHAs
  18. tembaga
  19. antioksidan
  20. kolagen

Adakah krim malam berbeza daripada krim siang hari?

  • Pelembap yang digunakan dalam krim siang mempunyai tekstur yang lebih ringan.

    Krim siang juga mengandungi SPF (Perlindungan kulit dari sinaran matahari yang berbahaya).
  • Krim malam tiada kandungan SPF & mempunyai tekstur lebih likat & kaya lembapan untuk bekalan sepanjang malam.
  • Krim malam untuk awet muda mungkin mengandungi bahan aktif yang tinggi kandungan.

    Krim ini khusus untuk waktu malam & mengurangkan rengsa kulit akibat sinar UV.
  • Periksa label kandungan bahan krim siang yang digunakan untuk kandungan retinol dan retinyl acetate kerana 2 bahan ini sangat kurang sesuai dipakai di siang hari.



Bilakah Kita Perlu Menggunakan Krim Malam?

Ini rahsia untuk dapat hasil terbaik!

Cara Menggunakan.

Kebanyakan krim malam perlu digunakan dengan arahan khusus tentang bagaimana dan bila masa yang sesuai menggunakannya. 

Satu tips mudah, krim malam perlu digunakan setiap malam selepas pembersihan di rumah.

Maknanya selepas menggunakan pembersih muka.

Kerana tektur krim malam yang lebih berat, ia sesuai digunakan selepas menggunakan krim rawatan tompok, serum dan krim mata. 

Jika kita sudah berusia akhir 20 an, ini adalah masa yang bagus untuk menambah rejim skincare untuk kulit kita di rumah.


Supaya memastikan kulit kita kelihatan segar dan sihat.

Bagaimana cara menggunakan krim malam untuk kulit yang mulus & gebu?

cara pakai krim malam

Memakai krim malam juga memerlukan cara yang betul. Barulah kesannya terbaik!


Tanpa pemahaman yang betul, krim malam yang kita beli tidak dapat memberikan hasil yang di harapkan sampai terbawa ke mimpi di malam hari.


Haa baik ngaku.


Siapa tak pernah pasang angan angan nak kulit cantik kan?


Kemudian lepas kita guna produk yang dibeli


Tak berkesan pun


Sebenarnya, mungkin bukan salah produk ni. Tapi salah kita yang tak pandai pakai


Kan dah membazir

Berikut adalah panduan bagaimana untuk menggunakan krim malam pada kulit muka kita yang di sayangi.
  1. Cuci muka kita terlebih dahulu sebelum kita menggunakan krim malam. Kulit yang bersih akan memudahkan penyerapan krim ke dalam kulit
  2. Seeloknya gunakan pencuci muka yang sesuai sebelum kita menggunakan krim malam. Mama rekemen pakai pencuci muka organik untuk membersihkan alatan kosmetik. Pengalaman pakai sendiri, colet sikit je dah banyak buih
  3. Colet sedikit krim malam menggunakan jari, tak perlu terlalu banyak. Sapukan pada keseluruhan muka kita.
  4. Sapu ikut arah menaik, dan sapukan dalam gerakan berpusing (sama macam kita berus gigi tu) sambil mengurut krim pada kulit muka.
  5. Jangan sapu krim malam pada kelopak mata.

Kesimpulan Menggunakan Krim Malam!

Dah tak ada alasan lagi.
Waktu malam adalah masa yang sesuai untuk menjaga kulit kita. 

Dan krim malam adalah langkah yang paling penting dalam penjagaan kulit waktu malam. 

Tetapi untuk meraih faedah maksimum daripada krim malam, kita perlu memilih krim malam yang tepat untuk diri anda sendiri. 

Krim malam yang betul akan
  1. Mengembalikan kelembapan yang hilang
  2. Merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen dibentuk badan dari bahan mentah seperti protein & vitamin c dari makanan.
  3. Melawan bintik-bintik umur dan pigmentasi
  4. Menyuburkan kulit dari dalam
  5. Kulit kita kelihatan dan terasa lebih muda! 

Semua ini kita perolehi semasa tidur.

Semoga panduan dari Mama ini membantu kita semua menjaga penampilan diri.

Dan nampak lebih muda untuk suami tersayang.
14+ Krim Malam Terbaik Untuk Kulit Cantik. Sapu Sungguh Sungguh! Reviewed by Mama Hakim on January 21, 2018 Rating: 5

22 comments:

  1. Orang korea dan membudayakan pemakaian skincare siang dan malam lelaki dan perempuan.

    Krim malam memang bagus untuk dapat kulit yang cantik dan awet muda.

    Insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maznee pun selalu promote skincare shaklee kan, dalam tu ada juga krim malam.

      Delete
    2. Memang ada pun krim malam shaklee youth, tapi belum keluar untuk pasaran umum lagi. Tunggulah beberapa bulan lagi. Dalam tahun 2018 dah tak lama dah

      Delete
  2. krim malam tu wajib pakai. sbb kulit wajah berkerja masa kita tidur

    ReplyDelete
  3. Krim malam ibu tak pernah pakai sebab banyak kerja nak buat di rumah.

    Tapi boleh juga jadi azam tahun baru

    ReplyDelete
  4. Maznee belum pernah pakai night cream lagi sepanjang hidup ni. Nak mintak encik suami lah lepas ni. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak belanja sebab masuk duit nafkah tu. Hehe

      Delete
    2. Dapat hadiah boleh erat kasih sayang sesama ahli keluarga.

      Delete
  5. Penting ye krim malam ni utk kulit kita. Membaiki apa yg perlu semasa kita tidur. Patut lah ramai suka pakai krim malam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang penting pakai night cream untuk kulit yang sesuai. Kalau tak sesuai boleh jadi makin teruk

      Delete
  6. Sebagai lelaki bergelar suami, memang suka nampak isteri cantik dan jelita setiap masa.

    Nak macam tu, jangan lokek keluar belanja untuk isteri.

    Kasihan mereka berkorban siang malam uruskan rumah tangga. Apa salahnya belanja mereka makan sedap sedap dan belikan skincare untuk belai manja.

    Barulah nampak cantik dan istimewa depan suami kan

    ReplyDelete
  7. saya krim pun xpakai...nak kena pakai lah macam nih...heheh

    ReplyDelete
  8. kita kamu lelaki hanya bisa liat aja...^^

    ReplyDelete
  9. Selalu dapat produk yang ada krim malam..tapi AS tak boleh nak comply, sapu tetiap malam..huhu

    ReplyDelete
  10. krim malam ni selaku miss nak pakai, lepas ni memang kene pakaila, kata nak nampak muda kan

    ReplyDelete
  11. Banyak kegunaan krim malam untuk wanita kan ibu

    ReplyDelete
  12. krim malam boleh bantu kita jadi lebih muda semasa tidur. Rugi tak pakai

    ReplyDelete
  13. Bila bacaa ni Terasa nak pakai semula lah krim Malam mama Tu. Lama dah x pakai hihii

    ReplyDelete
  14. Lama sy xpakai krim malam. Saya pakai serum saja

    ReplyDelete
  15. Sejak anak belikan aritu.. terpaksa emaknya pakai tiap mlm dgn gigihnya.

    ReplyDelete

All Rights Reserved by Kesihatan itu nikmat terbaik © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Nikmatterbaik

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.