Kenapalah aku tak pakai krim malam dari dulu. Usia baru 30, tapi dah banyak kedut!
krim malam untuk kulit cantik

Mesti kita tak nak menyesal di kemudian hari sebab tak pakai cream malam kan? 
Anda nak beli night cream paling bagus?  Krim malam ialah skincare terbaik untuk dapat kulit cantik semasa kita tidur di malam hari. Baca artikel ini sungguh sungguh untuk elak salah beli!

6 Jenama night cream terbaik di pasaran.



Sekarang ini, kita mesti tahu yang jenis kulit berbeza memerlukan kulit malam yang berlainan.

Jadi, di bawah ini Mama senaraikan jenama krim malam terkenal yang berada di pasaran Malaysia.



1. Krim malam Himalaya - Revitalizing night cream.

Krim malam untuk mengembalikan lembapan & memulihkan kecantikan kulit.
Himalaya night cream
Syarikat pengeluar produk kesihatan dan skin care terbaik dari India ini terkenal dengan penggunaan herba semulajadi.

Semestinya, krim malam keluarannya juga tidak terkecuali. Mama ada tulis tentang 4 krim keluaran mereka di dalam entri di bawah.
Nak tahu lebih lanjut tentang krim malam Himalaya yang terbaik di pasaran? Baca disini.



2. Krim malam Olay - Regenerist micro-sculpting night cream



Krim malam terbaik untuk awet muda.
Krim malam Olay - Regenerist micro-sculpting night cream
Mama dah sapu krim ni selama hampir setahun. Sebelum ni memang kulit kering & berkedut sebab kerja dalam aircond.
  • Sekarang kulit dah tak kering & bersinar dari dalam.  Mama perasa garis-garis halus dah makin kurang. Memang betul khasiatnya untuk kurangkan kedutan kulit semasa tidur di malam hari. 
  • Krimnya tak wangi sebab tiada fragrance. Teksturnya ringan & tak melekit.
  • Rumusan bahannya seperti amino-peptide complex & hydra-firming complex menolong  kulit muka kita kekal lebih muda dari usia sebenar jika digunakan berterusan.
  • Produk ini juga tidak mengandungi pewangi, sesuai digunakan setiap malam sebelum tidur.Krim malam untuk memperbaiki tona, tekstur & hidrasi kulit.

Tips Memilih.

Memilih krim malam yang tepat yang sesuai dengan warna kulit kita adalah amat penting. Krim ini adalah skincare terbaik untuk melambatkan penuaan & nampak awet muda. Tak perlu pergi klinik pakar untuk dapatkan rawatan kulit muka jika di amalkan dari muda. 


3. Krim malam Neutrogena - Fine Fairness Overnight Brightening Cream


Krim malam untuk memperbaiki tona, tekstur & hidrasi kulit.
Krim malam Neutrogena - Fine Fairness Overnight Brightening Cream

  • Keistimewaan krim ini terletak pada ramuannya yang mengandungi nutrisi yang diperlukan kulit untuk kembali cantik semasa tidur.
  • Ramuannya yang diadun dalam dengan formula unik mampu mencerah & menghilangkan bintik hitam kulit di kawasan muka. 
  • Formula healthy white complex yang mengandungi ekstrak lili putih, vitamin B dan vitamin C  akan diserap kulit kita semasa tidur & memberikan hasil yang dicita.


4. Krim malam Loreal - White Perfect Night Cream

Krim malam untuk kulit lebih cerah & bersinar dari dalam.

Krim malam Loreal - White Perfect Night Cream
  • Ramuan krim ini mampu membuatkan kulit kelihatan lebih cerah, mengurangkan tompok gelap kulit & melawan radikal bebas yang mempercepatkan penuaan.
  • Antara bahan istimewa yang terkandung di dalamnya ialah vitamin E, melanin vanish & tourmaline gemstone.
  • Pastikan kita rajin menggunakannya sebelum tidur di waktu malam dengan konsisten untuk kulit yang cerah & sihat.


5. Krim malam Safi - Rania gold moisturizing night cream

Krim malam anti penuaan.
Krim malam Safi - Rania gold moisturizing night cream
  • Salah satu jenama tempatan yang popular di Malaysia. Dulu masa awal awal jenama Rania Gold ni keluar, dutanya Che' Ta.
  • Uniknya krim pelembap dari Safi ini, ia mengandungi partikel nano emas 24 karat & juga royal jelly.
  • Sapu pada kulit setiap malam untuk melembap, memperbaiki & merawat kulit yang rosak kerana persekitaran.



6. Krim malam Eucerin - Hyaluron Filler Night Cream


Krim malam untuk mengurangkan kedutan.

Krim malam Eucerin - Hyaluron Filler Night Cream

  • Produk ini sesuai digunakan jenis kulit berbeza. Kandungan 2 jenis asid hyaluronic & bahan aktif lain di dalam krim ini akan mengurangkan kedutan pada kulit.
  • Amalkan setiap hari dari muda untuk mengelakkan kedutan di muka & tampil lebih muda.


Krim Malam Untuk Kulit Yang Cantik & Awet Muda!

Setiap wanita mengimpikan kulit yang putih dan cantik bercahaya. Nampak manis je dilihat suami.

Dan seperti mimpi jadi nyata, untuk dapat kulit cantik gebu tanpa perlu bekerja keras untuk mendapatkannya.

Betul kan? 

Jika sebelum ini kita dah cerita panjang lebar tentang pembersih muka & cara memilihnya. Hari ni Mama nak kongsi serba sedikit tentang krim malam dan kebaikannya pada kecantikan kulit. 

Skincare yang terbaik untuk sentiasa nampak jelita dan tak dimakan usia.

Setiap kali tidur malam, kulit semakin cantik. Tak perlu makan ubat pun.


Cara Memilih Krim Malam Untuk Kulit Yang Sesuai?

Berikut Mama berikan beberapa tips pemilihan krim malam:
  1. Apabila memilih krim malam untuk diri sendiri, pastikan krim tidak terlalu pekat.
  2. Krim malam yang terlalu pekat & likat menyumbat liang kulit kita. Menyukarkan kulit kulit untuk bernafas. Kasihan kan. Umpama kita cekik kulit kita
  3. Setiap kali kita memilih krim malam, pastikan ia adalah bebas wangian dan juga hypoallergenic (Sesuai untuk kulit sensitif & alahan)
Di bawah ini jenis kulit & krim malam yang sesuai.


1. Krim Malam Untuk Kulit Kering.

night cream untuk kulit kering

Sekiranya kita mempunyai kulit kering, pilih krim malam dengan kandungan lembapan yang tinggi. 

Pilih krim yang akan menambah lembapan kulit kita semasa tidur.

Ini akan mengekalkan hidrasi dan melembapkan sepanjang hari!

Masih belum jelas? Baca artikel yang Mama tulis di bawah. Khusus untuk pilih night cream untuk kulit kering.
Panduan lengkap untuk memilih night cream untuk kulit kering.
Cream malam seterusnya sangat bagus untuk kulit yang mudah berjerawat! 

2. Krim Malam Untuk Kulit Berminyak Dan Jerawat. Skin care terbaik akan mengelakkan liang roma tersumbat, punca jerawat!

Adakah kita kerap bangun dengan muka berminyak? 

Nampaknya kita memerlukan krim malam yang dapat mengawal pengeluaran minyak dan melawan jerawat.

3. Krim Malam Untuk Kulit Kusam Berpigmentasi.

Tompok gelap boleh membuat kulit kita kelihatan tidak sihat dan kusam. 

Sekiranya kita ingin menjadikan kulit cantik, gunakan krim malam sebagai rawatan yang membekalkan lembapan & bahan yang dapat menyamakan tona wajah kita!

Lembapan yang cukup akan membuatkan kusam hilang & wajah lebih berseri.

4. Krim Malam Untuk Kulit Berusia.

Pencegahan lebih baik daripada mengubati. Kulit kita semakin tua setiap masa.

Walaupun garis-garis halus dan kedut bukan masalah besar untuk kita sekarang, lebih baik untuk kita ambil tindakan lebih awal untuk mencegah. Sebelum ia bertambah buruk.

Gunakan krim yang sesuai ya.


Mana tempat terbaik nak beli night cream?

Siapalah tak suka promosi kan!
Soalan ini subjektif, tapi kalau tanya Mama lah. Suka survey harga di farmasi macam watson dan guardian.


krim malam terbaik di watson

Satu sebabnya ialah Mama dah jadi ahli, jadi kerap juga ada promosi yang berbaloi harganya.

Lagipun, Mama ada tulis entri khas di blog ini untuk night cream best seller di watson. 
Nak tahu krim malam terbaik di Watson? Baca lebih lanjut di sini.

Rahsia Awet Muda!

Siapalah yang tak teringin untuk cantik setiap masa. 
Dah macam macam cara kita cuba kan?

Salah satu caranya adalah dengan menggunakan krim malam terbaik yang sesuai dengan kulit kita.

Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana krim malam berfungsi.

Dan krim mana yang sesuai dengan jenis kulit kita!

Sebab ramai dari kita tak tahu lagi kebaikan krim malam ni.


Jika kita biasanya pergi tidur tanpa menggunakan krim malam, banyak betul kelebihannya yang kita terlepas. 


Dan ini tanda tanda kita akan kelihatan cepat tua.



Apakah itu Krim Malam?

Kenapalah nak susah susah sapu krim sebelum tidur. Dah lah mengantuk!

Fungsi Krim Malam.

Krim malam, seperti namanya, adalah krim yang dipakai pada malam hari dan dibiarkan semalaman. 

Tidak seperti krim siang, yang dirumuskan untuk melindungi kulit dari sinaran matahari yang berbahaya dan juga pencemaran.

Makanan yang banyak pengawet & bahan kimia memburukkan lagi keadaan ini.

Menyebabkan radikal bebas di dalam badan yang mempercepatkan penuaan.

Ini masanya kita gunakan krim malam. Krim malam direka untuk menyuburkan dan memperbaiki kulit kita. (Baca senarai Night cream drugstore yang bagus untuk kulit kita!)

Krim ini akan bekerja semasa kita tidur untuk memberikan kulit yang lebih cerah putih dan licin tanpa cela.

Kesannya lebih baik jika digunakan bersama pencuci muka.

Memang cara shortcut nak dapat kulit cantik.

Kerana semua nikmat hanyalah pinjaman sementara dari Allah. Kalau kita tidak menjaganya, hilanglah ia.


Apakah Jenis Krim Malam Yang Sesuai?

Jangan sampai tersalah pilih!

Jenis Krim Malam di pasaran.

Semasa memilih krim malam, adalah penting untuk kita memilih yang sesuai dengan jenis kulit. 

Ini panduan mudah untuk kegunaan kita semua. Sangat bermanfaat digunakan setiap hari di rumahTidak kira sama ada kita mempunyai kulit:
  1. Kusam
  2. Kulit kering
  3. Kulit berminyak 
  4. Nak kulit yang awet muda
Pasti akan terdapat krim malam yang sesuai untuk kita! Di bawah ini mama akan berikan krim malam terbaik yang perlu kita gunakan untuk jenis kulit! 

Lepas ini, tiap kali kita tidur kulit akan berubah semakin cantik dan menarik.

Tidur pun boleh cantik dengan menggunakan krim malam yang sesuai. Kata nak awet muda & cantik jelita kan.

Cepat amalkan lepas selesai bacaan artikel ni.


Kebaikannya untuk kecantikan kulit tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata!

Cuba dan rasai sendiri.


Kebaikan Krim Malam Untuk Kulit Bersih Seperti Mutiara Bernilai Tinggi.

Memang leceh, tapi rugi tak buat!

Kelebihan Krim Malam.

Di bawah ini Mama berikan beberapa kebaikan krim malam


kebaikan krim malam untuk kulit kusam
  1. Membekalkan kelembapan kepada bahagian-bahagian yang kering di wajah. 
  2. Melegakan kulit muka agar sentiasa lembap.
  3. Memastikan kulit kita mempunyai tekstur kulit lebih halus.
  4. Meningkatkan kolagen untuk kulit yang tegang & anjal.
  5. Membantu peredaran darah yang lebih baik.
  6. Mengurangkan kedutan dan garis-garis penuaan pada muka.
  7. Menghalang kulit dari kendur kerana pertambahan usia.
  8. Menjadikan kulit kita lembut dan halus.
  9. Membantu pembaharuan sel & menyuburkan kulit.
Di bawah ini cara memilih skincare yang mempunyai krim malam terbaik untuk kulit. Boleh cuba dengan Skincare yang selamat & diyakini ramai.


Apakah bahan-bahan yang selalu ada Dalam Krim Malam?

Selamat ke ramuan ni!

Kandungan di dalam krim

Dengan segala kebaikan yang ada dalam krim malam, penting untuk ambil tahu kandungannya.

Maklumlah.

Zaman sekarang ni, banyak bahan kimia dalam produk kecantikan. Ada daripadanya berbahaya dan memudaratkan pada kesihatan.


bahan mentah krim malam

Di bawah ini Mama sediakan senarai semak bahan-bahan yang biasa terdapat di dalam krim malam.
  1. Susu kambing
  2. Vitamin C
  3. vitamin E
  4. vitamin A
  5. Minyak jojoba
  6. Minyak zaitun
  7. minyak aprikot
  8. minyak naik
  9. Lidah Buaya
  10. madu
  11. mentega Shea
  12. Jasmine
  13. komponen anti-penuaan
  14. retinol
  15. peptida
  16. Asid amino
  17. AHAs
  18. tembaga
  19. antioksidan
  20. kolagen

Adakah krim malam berbeza daripada krim siang hari?

  • Pelembap yang digunakan dalam krim siang mempunyai tekstur yang lebih ringan. Krim siang juga mengandungi SPF (Perlindungan kulit dari sinaran matahari yang berbahaya).
  • Krim malam tiada kandungan SPF & mempunyai tekstur lebih likat & kaya lembapan untuk bekalan sepanjang malam.
  • Krim malam untuk awet muda mungkin mengandungi bahan aktif yang tinggi kandungan. Krim ini khusus untuk waktu malam & mengurangkan rengsa kulit akibat sinar UV.
  • Periksa label kandungan bahan krim siang yang digunakan untuk kandungan retinol dan retinyl acetate kerana 2 bahan ini sangat kurang sesuai dipakai di siang hari.


Bilakah Kita Perlu Menggunakan Krim Malam?

Ini rahsia untuk dapat hasil terbaik!

Cara Menggunakan.

Kebanyakan krim malam perlu digunakan dengan arahan khusus tentang bagaimana dan bila masa yang sesuai menggunakannya. 

Satu tips mudah, krim malam perlu digunakan setiap malam selepas pembersihan di rumah.

Maknanya selepas menggunakan pembersih muka.

Kerana tektur krim malam yang lebih berat, ia sesuai digunakan selepas menggunakan krim rawatan tompok, serum dan krim mata. 

Jika kita sudah berusia akhir 20 an, ini adalah masa yang bagus untuk menambah rejim skincare untuk kulit kita di rumah.

Supaya memastikan kulit kita kelihatan segar dan sihat.


Bagaimana cara menggunakan krim malam untuk kulit yang mulus & gebu?

cara pakai krim malam

Memakai krim malam juga memerlukan cara yang betul. Barulah kesannya terbaik!

Tanpa pemahaman yang betul, krim malam yang kita beli tidak dapat memberikan hasil yang di harapkan sampai terbawa ke mimpi di malam hari.

Haa baik ngaku. Siapa tak pernah pasang angan angan nak kulit cantik kan?

Kemudian lepas kita guna produk yang dibeli. Tak berkesan pun.

Sebenarnya, mungkin bukan salah produk ni. Tapi salah kita yang tak pandai pakai. Kan dah membazir.

Berikut adalah panduan bagaimana untuk menggunakan krim malam pada kulit muka kita yang di sayangi.
  1. Cuci muka kita terlebih dahulu sebelum kita menggunakan krim malam. Kulit yang bersih akan memudahkan penyerapan krim ke dalam kulit
  2. Seeloknya gunakan pencuci muka yang sesuai sebelum kita menggunakan krim malam. Mama rekemen pakai pencuci muka organik untuk membersihkan alatan kosmetik. Pengalaman pakai sendiri, colet sikit je dah banyak buih
  3. Colet sedikit krim malam menggunakan jari, tak perlu terlalu banyak. Sapukan pada keseluruhan muka kita.
  4. Sapu ikut arah menaik, dan sapukan dalam gerakan berpusing (sama macam kita berus gigi tu) sambil mengurut krim pada kulit muka.
  5. Jangan sapu krim malam pada kelopak mata.

Kesimpulan Menggunakan Krim Malam!

Dah tak ada alasan lagi.
Waktu malam adalah masa yang sesuai untuk menjaga kulit kita. Dan krim malam adalah langkah yang paling penting dalam penjagaan kulit waktu malam. 

Tetapi untuk meraih faedah maksimum daripada krim malam, kita perlu memilih krim malam yang tepat untuk diri anda sendiri. 

Krim malam yang betul akan
  1. Mengembalikan kelembapan yang hilang
  2. Merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen dibentuk badan dari bahan mentah seperti protein & vitamin c dari makanan.
  3. Melawan bintik-bintik umur dan pigmentasi
  4. Menyuburkan kulit dari dalam
  5. Kulit kita kelihatan dan terasa lebih muda! 

Semua ini kita perolehi semasa tidur. Semoga panduan dari Mama ini membantu kita semua menjaga penampilan diri.

Dan nampak lebih muda untuk suami tersayang.
Previous Post Next Post