6 Night cream drugstore yang bagus untuk awet muda!

Banyaknya pilihan night cream di drugstore! Sampai tak tahu nak pilih yang mana.
night cream drugstore yang bagus

Sekiranya kita tidur di malam hari tanpa menggunakan krim malam, alangkah ruginya. 

Ini adalah kerana banyak manfaat krim malam untuk kulit kita kelihatan cantik & awet muda! Hari ini Mama akan kongsikan night cream drugstore yang bagus dari pelbagai jenama. (Baca lebih lanjut tentang Night cream terbaik di Malaysia!)

Boleh cuba terus selepas baca. Lagipun, mudah saja nak dapatkan produk dalam senarai ini. Beli saja di farmasi / drugstore berhampiran.
Siapa cakap night cream mahal lebih baik dari yang murah. Belum tentu lagi! 


Night cream terbaik di drugstore! Mana satu pilihan anda?





Kita mulakan dengan senarai krim malam drugstore (Wikipedia) terbaik dengan..

1. Pure Beauty White & Bright Night Cream.

White & Bright Night Cream 50ml
Harga: RM23.50


Kelebihan krim malam Pure Beauty white & bright.

Jenama krim malam dari korea untuk mendapat kulit yang cerah dan putih ketika tidur di malam hari.
  • Krim ini membantu kulit bersinar lebih cerah dan membantu melindungi pigmen kulit.
  • Di formulasikan dengan bahan anti oksidan untuk melindungi kulit daripada radikal bebas yang menyebabkan tanda tanda penuaan.
  • Membuat kulit kelihatan lebih muda, bersih dan bersinar.
Mama rekemen untuk beli produk ini di Watson. Rasanya tempat lain tak ada jual krim malam ini. Banyak produk skincare seperti night cream, serum dan pencuci muka boleh kita beli di Watsons.

Bahan bahan.

Aqua, Dipropylene Glycol, Glycerin, Caprylic/ Capric Triglyceride, Butylene Glycol Dicaprylate/ Dicaprate, Cetearyl Alcohol, Hydrogenated Polydecene, PEG-32, Cetearyl Olivate, Dimethicone, Butylene Glycol, Sorbitan Olivate, Glyceryl Stearate, Ascorbyl Glucoside, Tri-C14-15 Alkyl Citrate, PEG-100 Stearate, Phenoxyethanol, Propylene Glycol, Ceresin, Parfum, Hydrogenated Lecithin, Cyclopentasiloxane, Xanthan Gum, C13-14 Isoparaffin, Cyclotetrasiloxane, Arbutin, Glyceryl Caprylate, Potassium Hydroxide, Dipotassium Glycyrrhizate, Dimethiconol, Ethylhexylglycerin, Laureth-7, Disodium EDTA, Forsythia Suspensa Fruit Extract, Sodium Hyaluronate, Olea Europaea (Olive) Leaft Extract, Zinc PCA, Portulaca Oleracea Extract, Ethoxydiglycol, Leontopodium Alpinum Extract, Rosa Centifolia Flower Water, Buddleja Davidii Extract, Thymus Vulgaris (Thyme) Extract

Krim malam seterusnya membantu kulit semakin cerah dah putih semasa tidur. Wah bestnya! Apakah ia?




2. L'Oreal White Perfect Laser Overnight Cream.

White Prefect Laser Overnight Cream.
Harga: RM64.01


L'Oreal White Perfect Laser Overnight Cream Krim malam terbaik di drugstore


Kelebihan krim malam L'oreal.

  • Krim malam ini adalah rawatan pemutihan di malam hari yang berkuasa. Di bangunkan dengan teknologi PRO-VANISH3TM EX.
  • Ia akan membantu memutihkan kulit semasa aktiviti sel berada di kemuncak pada malam hari.
  • Di formulasi dengan vitamin B3 untuk mengawal kulit menjadi gelap. 
  • Di adun dengan Procystin yang membantu meneutralkan radikel bebas dan melambatkan pembentukan melanin.
  • Kaya dengan bahan Bio-Peeling EX untuk pengelupasan kulit mati, memutihkan kulit dan memperbaiki tekstur kulit. 
  • Hasilnya menjadikan kulit kelihatan lebih cerah, lembut dan kelihatan sekata.

Bahan bahan. 

Aqua / Water, Glycerin, Propylene Glycol, Hydroxyethylpiperazine Ethane Sulfonic Acid Ammonium Polyacryldimethyltauramide / Ammonium Polyacryloyldimethyl Taurate, Niacinamide, Dimethicone, Dicaprylyl Carbonate, Isononyl Isononanoate, 3-O-Ethyl Ascorbic Acid, Diphenylsiloxy Phenyl Trimethicone, Synthetic Wax, Butyrospermum Parkii Butter / Shea Butter, Peg-100 Stearate, Stearic Acid, Glyceryl Stearate, Methyldihydrojasmonate, Sodium Hyaluronate, Palmitic Acid, Aluminum Starch Octenylsuccinate, P-Anisic Acid, Adenosine, Disodium Edta, Hydrogenated Lecithin, Citric Acid, Acetyl Trifluoromethylphenyl Valylglycine, Oxothiazolidinecarboxylic Acid, Cetyl Alcohol, Salicylic Acid, Phenoxyethanol, Ci 15985 / Yellow 6, Ci 19140 / Yellow 5, Linalool, Geraniol, Eugenol, Limonene, Citronellol, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Benzyl Alcohol, Parfum / Fragrance . (F.I.L. D159183/1).



3. Nurish Organiq Brightening Night Cream.

Brightening Night Cream 40ml.
Harga RM33.90


Nurish Organiq Brightening Night Cream Krim malam terbaik di drugstore


Kelebihan krim malam pencerah Nurish.

Krim malam berkhasiat yang di formulasikan dengan ekstrak organik semulajadi yang berfungsi secara intensif untuk mencerahkan tona kulit dan mengurangkan bintik hitam semasa kita tidur di malam hari. (Baca lebih lanjut tentang Review krim malam shaklee)

Ia membantu menyuburkan semula kulit yang kusam dan mengunci kelembapan di dalam kulit.

4 Kali tindakan pemutih.
  • Frangipani - Antioksidan semulajadi yang membantu mencerahkan warna kulit, menghidrat dan mengembalikan kelembapan kulit.
  • Bunga Raya - AHA semulajadi untuk membuang sel mati dengan lembut, memperbaiki sel-sel baru dan mencerahkan kulit.
  • Bilberry - Ejen pencerahan kulit semula jadi dan membantu mengurangkan pigmentasi.
  • Timun - Agen pelembut yang membantu menghaluskan tekstur kulit, mencerah dan mengurangkan pigmentasi untuk tona kulit yang lebih cerah.

Bahan bahan.

Water, Stearic Acid, Glycerin, Dipropylene Glycol, Dimethicone, Glyceryl Stearate, PEG-100 Stearate, Palmitic Acid, Cyclomethicone , Dimethicone Crosspolymer, Sodium Hyaluronate, Hibiscus Sabdariffa Flower Extract, Morus Alba Bark Extract, Cucumis Sativus (Cucumber) Seed Extract, Plumeria Obtusa Leaf Cell Extract, Vaccinium Myrtillus Leaf Extract, Biosaccharide Gum-1, Xanthan Gum, Parfum ,Citric Acid, Phenoxyethanol, Chlorphenesin, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Disodium EDTA.




4. Neutrogena Overnight Brightening Cream.

Overnight Brightening Cream
Harga: RM65.75


Neutrogena Overnight Brightening Cream Krim malam terbaik di drugstore


Gaya hidup di bandar yang penuh tekanan boleh menyebabkan kulit kita menjadi kusam dan menghalang kita dari tampil dengan imej terbaik. (Prevention.com)

Krim malam Neutrogena Fine Fairness Overnight Brightening Cream berfungsi jauh ke dalam kulit kita semasa tidur. Ia telah terbukti secara klinikal untuk memberikan kecantikan kulit yang berkekalan.


Kelebihan menggunakan krim malam pencerah Neutrogena.


  • Krim malam dari Neutrogena memberikan 2 tindakan pemutihan untuk kulit supaya kelihatan cerah dan lembut selepas bangun tidur di awal pagi.
  • Produk ini mengandungi Kompleks White Healthy yang dinaik taraf (digabungkan dengan ekstrak Lily), yang terbukti secara saintifik membantu mencerahkan pigmentasi kulit pada puncanya. 
  • Ia juga merencat pengeluaran melanin pada masa depan.
  • Berfungsi jauh di bawah permukaan kulit untuk membantu proses pemutihan dan meningkatkan ketelusan kulit.
  • Menggabungkan tindakan pemutihan dan membekalkan lembapan yang berfungsi serentak sepanjang malam dengan ramuan bebas minyak.



Bahan bahan krim malam Neutrogena.

Water, Butylene Glycol, Alcohol Denat, C12-15 alkyl benzoate, Dimethicone, Glycerin, Isohexadecane, Niacinamide, Cetearyl Alcohol,  Behenyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Ascorbyl Glucoside, Nylon-12, Polyacrylamide, Aluminum starch octenylsuccinate, Cetearyl Olivate, C13-14 Isoparaffin, Portulaca Oleracea Extract, Sorbitan Olivate, Stearoxytrimethylsilane, Stearyl Alcohol, Sodium Lactate, Benzyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Stearic Acid, Caprylyl Glycol, Panthenol, Dimethiconol, Sodium Hydroxide, Bisabolol, Chlorphenesin, Fragrance, Tocopheryl Acetate, Titanium Dioxide, Laureth-7, Sodium PCA, Ethylhexylglycerin, Sorbitol, Acrylates/ C10-30 alkyl acrylate crosspolymer, Xanthan Gum, Disodium EDTA, Proline, Aesculus Hippocastanum (Horse Chestnut) Seed Extract, Camellia Oleifera Leaf Extract, PEG-12 Dimethicone, Lilium Candidum Flower Extract.



5. SAFI Rania Gold Krim Pelembap Malam.

Rania Gold Krim Pelembap Malam 40g
Harga: RM29.07


SAFI Rania Gold Krim Pelembap Malam Krim malam terbaik di drugstore

Kelebihan krim malam Safi Rania Gold.

Produk penjagaan wajah Safi memang tak asing di Malaysia.

  • Krim Malam pelembap Safi Rania Gold di formulasi dengan nano emas 24 karat. Gunakan ia setiap hari sebelum tidur supaya membantu memperbaiki dan menggalakkan pertumbuhan sel-sel.
  • Kulit wajah juga akan kekal lembap di waktu malam. Ia menghidratkan kulit dari dalam lalu menampilkan kulit wajah berseri keesokan hari.
  • Krim malam Safi berasaskan gel ini akan menyerap pantas ke dalam kulit untuk mengurangkan pembentukan tanda-tanda penuaan dan garis halus.
  • Penggunaan secara konsisten boleh menjadikan kulit muka nampak awet muda dan  kelihatan lebih anjal. Gunakan krim ini selepas mencuci wajah dan menyapu toner pada kulit. (Baca lebih lanjut tentang Cleanser Safi yang terdapat di pasaran!)



Bahan bahan Krim pelembap malam Safi Rania Gold.

Water, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane. PPG-15 Stearyl Ether, Niacinamide, Glycerin, Arachidyl Glucoside, Isohexadecane, PPG-3 Myristyl Ether, Dimethicone Crosspolymer, Dimethicone/ Vinyl Dimethicone Crosspolymer, Polyacrylamide, Acrylic Acid/ VP Crosspolymer, Carnosine, Methyl Methacrylate Crosspolymer, Dipalmitoyl Hydroxyproline, Lysophospatidic Acid,Aminomethyl Propanol, Disodium EDTA, Pearl Powder, Palmitoyl Tripeptide-5, Acetyl Heptapepfide-9, Colloidal gold, Fragrance, Phenoxyethanol, Propanediol, Methylisothiazolinone, Cl 19140, Cl 15985.



6. EUCERIN Volume Filler Night Cream.

Volume Filler Night Cream 50ml
Harga: RM169.81


EUCERIN Volume Filler Night Cream Krim malam terbaik di drugstore


Kelebihan menggunakan Krim Malam Eucerin Volume Filler.

Kembalikan seri kulit kita semasa tidur dengan krim malam Eucerin Volume-Filler.

Apabila usia kita bertambah, kulit semakin hilang keanjalan, dan muka kita hilang serinya. 

Kulit kurang gebu, hilang keanjalan semulajadi, kontur wajah kurang jelas dan rupa paras kita mengalami perubahan ketara.

Formulasi krim malam ini telah diuji secara klinikal dan berfungsi untuk menambah dan mengembalikan kegebuan kulit kita dengan kandungan bahan aktif dinamik. Ia membantu menyokong kulit semasa ia menjalani pemulihan di malam hari.

Sapukan pada sebelah petang untuk wajah dan leher yang telah dibersihkan dengan sempurna. Apabila bangun, kulit kelihatan segar dan kedutan berkurangan. Bukan komedogenik



Bahan bahan Eucerin volume filler night cream.

Aqua, Glycerin, Panthenol, Dicaprylyl Ether, Hydrogenated Coco- Glycerides, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetyl, Palmitate, Isopropyl Palmitate, Synthetic Beeswax, Glyceryl Stearate Citrate, Octyldodecanol, Methylpropanediol, Arginine HCL, Cetyl, Alcohol, Polymethylsilsesquioxane, Stearyl, Alcohol, Magnolia Officinalis Bark Extract, Pimpinella Anisum Fruit Extract, Sodium, Hyaluronate, Carbomer, Dimethicone, Trisodium, EDTA, Ethylhexylglycerin, 1,2-Hexanediol, Phenoxyethanol, Parfum.


Cara menggunakan krim malam untuk hasil terbaik!

cara menggunakan krim malam drugstore

Gunakan krim ini di waktu malam pada kulit wajah yang telah dibersihkan dengan pencuci muka dan toner. Sapukan krim ini dengan kuantiti yang mencukupi ke seluruh muka dan urut kulit perlahan-lahan.


Ulang setiap hari sehingga mencapai hasil yang di idam idamkan.



Akhir kata.

Cukup banyak jenama night cream di farmasi dan drugstore yang bagus. Apa yang penting, kita jelas dengan tujuan memakai krim malam ini.

Jika kita mahu nampak lebih muda, gunakan krim yang khusus untuk anti penuaan (anti aging). Jika kulit kita nampak kering dan kusam, gunakan krim malam pelembap untuk menghidrat dan mengunci lembapan di dalam kulit.

Jika kulit muka kita mengalami perubahan ketara dan kelihatan kurang gebu, gunakan krim volume filler. 

Mama ucapkan selamat mencuba.
Previous Post Next Post

Contact Form