Posts

Tadika Pra Tahfiz Az Zahrah di Klang. Memang Terbaik!

Image
Assalamualaikum Wrmbth, Siapa tahu 3 perkara yang tak akan putus walaupun selepas kita tiada?


Tali akan putus
Duit akan habis
Dah ada jawapannya?
Jawapannya
Dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, ia berkata bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda
إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثَةٍ مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ وَعِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ وَوَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ
“Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara (yaitu): sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh” (HR. Muslim no. 1631)
Jadi ada 3 kan Sedekah jariyahilmu yang di manfaatkanDoa anak yang solehDan

12 Tips bina rumah banglo dari Kontraktor supaya berkualiti: Site Visit Di Klang

Image
Apa yang kita fikirkan, cakap & lihat
Akan memberi kesan pada hidup kita. Kalau teringin nak bina rumah banglo sendiri

Kena selalu masuk rumah macam ni
Alhamdulillah
Semalam kan hari rabu, waktu petang lepas balik kerja suami set masa dengan kawan sepersekolahannya
Sekarang ni jadi kontraktor buat rumah banglo
Rumah lain dia tak ambil
Fokus kepakaran
Bagus tu
Main market niche.
Kawan suami ni ada banyak juga tapak bina rumah yang sedang dibuat secara serentak
Salah satunya di Klang
Rumah pasangan cikgu yang dah nak pencen

18 Panduan beli @ Bina rumah. Kediaman tak panas & Duit tak rugi!

Image
18 Panduan beli @ Bina rumah. Kediaman tak panas & Duit tak rugi! Kami dah lama pelik dengan patern rumah sekarang. Tak lawa.

Orang kata rekabentuk moden


Nampak urban & sebagainya.

Tapikan

Kenapa rumah tu nampak macam kilang

Atau pejabat. Sebab bumbungnya nampak kotak & pelik

Kebetulan 2 hari lepas, terbaca artikel di blog lain tentang tips yang di berikan oleh seorang pensyarah

Ada Phd dalam rekabentuk

Dan 

Beliau pun kongsi pandangan sama. Rekaan rumah sekarang ni tak sesuai dengan cuaca Malaysia

Boommm!

Tak sangka firasat & gerak hati kami ada asasnya

Tak sangka pula, kesilapan rekaan boleh dibuat oleh orang yang pakar

Macam mana lah arkitek yang reka rumah tu boleh buat rumah yang salah di tempat yang salah

Umpama kita pakai baju terdedah sana sini di kutub utara

Mana sesuai kan

Terer betul orang lama buat rumah kan. 

Rumah sejuk saja & berangin walau di luar macam oven. fuh!

Jadi, kami kongsikan tips tersebut dalam blog ini, untuk bacaan kami & tuan puan di kemudian hari

Teri…

No Telefon Penting Di Klang. Wajib Simpan Untuk Kecemasan!

Image
No Telefon Penting Di Klang. Wajib Simpan Untuk Kecemasan! Assalamualaikum. Pernah tak kita rosakkan telefon. Atau hilang telefon. 



Lepas tu habis hilang

Hilang apa?

Hilang akal ke. Itu betul. Lagi penting, hilang no telefon

Nombor nombor yang kita selalu pakai

Dan sangat berguna kemudian hari

Mesti pernah kan

Mama pun sama

Dah berapa kali jadi macam tu, jadi elok kita buat sesuatu

Sebelum berlaku lagi kan. Barulah bijak

Mama ni duduk Klang, jadi penting

Untuk simpan nombor di bawah

Kemungkinan

Orang Klang lain pun boleh dapat manfaat. Mama kongsi no ni dalam blog. No telefon penting kawasan Klang




Lain kali kalau hp hilang atau rosak

Boleh cek sini saja. Kan senang


No Telefon Penting Daerah Klang 1. Hospital Tengku Ampuan RahimahJalan Langat, 41200 Klang, Selangor
 Tel   : +603-3375 7000

Ini paling penting untuk ke kecemasan. Walaupun kita boleh telefon 999. 

Lebih baik simpan no hospital kerajaan terdekat

Nak panggil ambulans pun senang kan

Lebih baik bersiap sedia


2. Balai Polis (PDRM Selangor) - Klang Sel…

Buru Bacaan normal kencing manis semasa mengandung dengan 7 Makanan ini!

Image
Dapatkan Bacaan normal kencing manis semasa mengandung dengan 7 Makanan ini! Apabila kita mempunyai diabetes jenis 2 semasa mengandung, apa yang dimakan boleh membantu 
Mengawal gula darahMencegah kelaparanDan berasa kenyang lebih lama.Pelan pemakanan kita semasa mengandung harus memberi tumpuan kepada jumlah dan jenis karbohidrat yang anda masukkan ke dalam mulut kita sepanjang hari.



Tapi kan

Kan bagus kalau kita dapat makan makanan yang disukai. 

Semasa mengandung

Dan dapat kawal gula darah pada paras sihat?

Mesti hati tu nak kan?

Berikut adalah 7 makanan yang dapat membantu menjaga bacaan normal kencing manis semasa mengandung.
.

Bina rumah atas tanah sendiri atau beli sahaja? Ini 5 Perkara untuk Di Pertimbangkan

Image
Bina rumah atas tanah sendiri atau beli sahaja rumah siap? Ini 5 Perkara untuk Di Pertimbangkan
Apabila hendak memiliki rumah pertama, ada dua pilihan yang boleh diambil:  . beli rumah jadi atau beli tanah lalu bina rumah.  . Pilihan pertama nampaknya menjadi yang paling popular kerana ia tidak rumit. .

. Tetapi ramai juga mengambil pilihan kedua sebagai pilihan. Iaitu buat rumah atas tanah sendiri . Sebabnya, kerana ada lebih kebebasan dalam menentukan reka bentuk rumah yang akan di bina . Dan . Kita juga boleh menjadi lebih kreatif semasa membina rumah sendiri. . Di samping itu, belanjawan untuk membina rumah boleh diubah atau diselaraskan dengan keupayaan kewangan.  . lagipun, rumah yang di buat atas tanah sendiri membolehkan kita membuat binaan menurut fasa . Contohnya . Jika kita mempunyai kemampuan kewangan yang terhad, kita boleh siapkan bahagian rumah yang penting terlebih dahulu.  . Contohnya seperti bilik dan dapur.  . Ruang tamu dan beranda boleh menjadi dibina apabila kewangan lebih mencukupi.
.
Yang…

Kontraktor bina rumah di Klang? 7 Cara memilih kontraktor yang bagus

Image
Jiran Mama di Klang dah upah kontraktor nak buat rumah, tanah semua dah terangkan
.
Jambatan pun dah buat nak masuk ke tanah
.

Tapi
.
Masalah timbul dari tanah sebelah. Marah sebab kononnya kawasan pembinaan dah menceroboh tanahnya
.
Alahai.
.
Sebab tu kena ukur sempadan tanah betul betul. Sepatutnya kontraktor dah mula buat kerja
.
Tapi sebab isu isu kritikal, soal penyediaan tapak tak selesai. Tergendala
.
Rasanya dah 4 bulan terbengkalai di klang
.
Kalau dah jadi macam ni kontraktor pun geleng kepala.
.
Sebab itu, selesaikan masalah tapak tu sebelum mula kerja
.
Hari ni Mama nak kongsi tips memilih kontraktor rumah yang bagus
.
Kontraktor yang bagus akan bantu kita dapat hasil yang terbaik. Silap hari bulan ada masalah macam tadi pun boleh di elakkan awal awal
.
Maklumlah kan
.
Ini kerja mereka. Dah bertahun tahun buat kerja yang sama. Dah macam macam jenis orang jumpa
.
Pengalaman lepas boleh kita jadikan pengajaran
.
Sebab jiran Mama dah terkena, mama pun buatlah kerja rumah sikit
.
Baca tips & pengalaman k…