Harga Vivix Shaklee 2017 & Sebotol tahan berapa lama?

Harga Vivix Shaklee 2017 & Sebotol tahan berapa lama?

Assalamu'alaikum Wrmbth, Anda sedang berfikir untuk mencari info & harga vivix shaklee
.
Insyaallah Mama akan bantu jawab semua soalan tu
.
berapa harga shaklee vivix


.
Di bawah ini Mama senaraikan kegunaan vivix & banyak lagi soalan yang sering ditanya.
.
    Jika tuan & puan mempunyai sebarang soalan mengenai VIVIX Shaklee, boleh hubungi Mama Hakim di WhatsApp 019-2663791
    .

    Vivix Shaklee untuk Stroke / Angin Ahmar?

    Adakah vivix sesuai dimakan oleh pesakit stroke?

    Stroke atau angin ahmar ialah

    1. Kehilangan fungsi otak kerana terhentinya aliran darah ke otak. 
    2. Jika aliran darah terhenti selama lebih daripada beberapa detik, jaringan sel otak yang terputus nutrisi dan oksigen akan mati dan menyebabkan kerosakan fungsi otak. 


    Apakah tanda-tanda serangan stroke?
    .

    1. Lemah yang berlaku tiba-tiba pada wajah, lengan atau kaki
    2. Serangan stroke kerap berlaku di salah satu sisi tubuh (lumpuh sebelah badan). 
    3. Stroke bergantung pada sisi otak yang terjejas, bahagian otak yang terkena dan serius atau tidak kecederaan otak. 

    .

    Vivix Shaklee & Stroke? Patut ke saya cuba

    1. Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakka sel menjadi sihat semula.

    2. Ramuan Vivix juga adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan yang ada dalam anggur Muscadine) yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel

    3. Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati dan tidak normal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

    4. Vivix membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang akan menyebabkan serangan kardiovaskular / jantung.

    5. Ramuan vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

    6. Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita.

    7. Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam mengekalkan berat badan ideal. 

    8. Ekstrak purple carrot membantu dalam kesihatan salur darah dan platlet yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

    9. Ekstrak Elderberry pula membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

    .

    Vivix Shaklee Untuk Darah Tinggi?

    .
    Darah tinggi, sakit jantung & stroke.
    .
    Semua ni ada kaitan.
    .
    Kalau kita ada darah tinggi, banyak penyakit lain senang  hinggap
    .
    Buah pinggang pun senang rosak. Antara punca lain buah pinggang rosak adalah pengambilan protein yang berlebihan dalam diet
    .
    Takut.
    .
    Nanti kena dialisis.
    .

    Apakah itu tekanan darah tinggi?

    .
    Tekanan darah tinggi / hypertension, ialah tekanan darah yang menolak ke dinding arteri dengan tekanan yang tinggi. 
    .
    Keadaan ini boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius termasuk 

    1. Serangan jantung
    2. Kegagalan jantung
    3. Strok 
    4. Dan kegagalan buah pinggang

    Kalau kita mempunyai tekanan darah melebihi 140/90 mm Hg (milimeter merkuri), maknanya memang dah ada darah tinggi. 
    .
    Bacaan tekanan darah normal pula kurang daripada 120/80 mm Hg. 
    .
    Kita ni manusiakan.
    .
    Ada perasaan.
    .
    Masa marah, tekanan naik.
    .
    Masa tenang, tekanan darah boleh turun.
    .
    Tekanan darah berubah berkali-kali sepanjang hari
    .

    Punca & Sebab Tekanan Darah Tinggi

    1. Stress/ Terlalu Tertekan. 
    2. Banyak ambil makanan masin & garam yang berlebihan: Natrium dalam garam boleh menyebabkan pengekalan air yang berlebihan, jumlah darah mengembang dan akhirnya meningkatkan tekanan darah.
    3. Diet harian yang rendah dalam kalsium, magnesium dan kalium.
    4. Minum alkohol berlebihan (Untung jadi orang islam yang taat. Kita memang tak sentuh pun arak ni)
    5. Obesiti / Berat badan berlebihan.
    6. Ubat-ubatan. Sesetengah ubat-ubatan preskripsi, termasuk steroid, pil perancang keluarga, dan pil diet boleh meningkatkan tekanan darah. Sesetengah ubat juga boleh meningkatkan tekanan darah.


    Adakah Vivix Shaklee dapat membantu pesakit darah tinggi? 

    Merawat 100% mungkin tidak, tapi mengawalnya dari menjadi lebih teruk, mengurangkan simptom, serta mengelakkan darah tinggi dari berlaku.
    .
    Vivix adalah makanan tambahan yang membantu tubuh kita pulih & sihat sehingga ke peringgal DNA. 
    .
    Vivix tidak berfungsi  seperti ubat darah tinggi yang bertujuan merendahkan tekanan darah. 
    .
    Antara sebab tekanan darah tinggi ialah kolesterol tinggi dalam darah yang menyempitkan saluran darah.
    .
    Dinding arteri menjadi sempit dengan kolesterol yang melekat didinding salur darah. 
    .
    Salah satu bahan aktif dalam Vivix adalah  polyganum yang fungsinya khusus untuk pembersihan kolesterol. 
    .
    Apabila kolesterol daripada tubuh dapat dikurangkan melalui pengambilan vivix shaklee, tekanan darah akan mula normal.

    .

    Resveratrol Dalam Vivix Penting Untuk Apa?

    .
    Resveratrol adalah sejenis anti oksida - polifenol
    .
    Boleh didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang,.
    .
    Mungkin sebab tu orang yang makan ulam & buah selalu, awet muda
    .
    Macam moyang kita dulu lah
    .
    😍
    .
    Usia 60 an pun masih kuat pergi kebun.
    .
    Tak ada sakit kanser.
    .
    Manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi.
    .
    Resveratrol bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.
    .

    Kesan-kesan Utama Resveratrol

    .
    1. Melindungi dan mengaktifkan mitokondria - 
    .
    Setiap sel badan mengandungi ratusan mitokondria, ia dikenali sebagai "kilang menjana tenaga" atau "loji tenaga sel". 
    .
    Selain daripada menjana tenaga dan menyelaras metabolisma tubuh, mitokondria juga mengawal proses tumbesaran dan kematian sel-sel. 
    .
    Organ-organ kita akan terpengaruh, jika mitokondria mengalami sebarang kerosakan.
    .
    2. Mengaktifkan gen anti-penuaan (Sirtuin 1) - 
    .
    Sirtuin 1 adalah gen anti-penuaan yang membawa kesan terapeutik kepada penyakit-penyakit seperti gangguan metabolik, masalah neurodegeneratif, kanser serta penyakit kardivaskular. 
    .
    Apabila gen Sirtuin 1 diransangkan oleh Resveratrol, ia akan:-
    • Mengaktifkan pertumbuhan sel yang normal dan sihat dan
    • Mematikan pertumbuhan virus, bakteria serta sel-sel abnormal seperti sel kanser.

    3. Melanjutkan jangka hayat - 
    .
    Penyelidikan oleh Dr. David Sinclair dan ahli-ahli sains Itali memaklumkan bahawa Resveratrol mempunyai kesan melanjutkan jangka hayat.
    .
    4. Meningkatkan daya ketahanan - 
    .
    Bagaimana meningkatkan daya ketahanan? 
    .
    Dengan Resveratrol, bilangan dan fungsi mitokondria dalam sel-sel otot ditingkatkan untuk membentuk fiber otot seperti otot ahli-ahli sukan. 
    .
    Daya ketahanan dapat ditingkatkan melalui proses ini.
    .
    5. Membina daya ketahanan terhadap kanser -
    .
    • Fasa Pertama- Mengurangkan kerosakan sel-sel sihat akibat serangan agen-agen karsinogenik.
    • Fasa Pertumbuhan-Mengaktifkan gen Sirtuin 1 untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser.
    • Fasa Pertumbuhan Pesat- Mempercepatkan kadar kematian sel-sel kanser.

    Kebaikan-kebaikan Resveratol yang lain:- 
    1. Mengurangkan kerosakan kepada DNA dan sel-sel
    2. Mengurangkan kadar penyakit Alzheimer dan Parkinson
    3. Menyelaraskan paras gula dalam darah, memperbaiki fungsi insulin di kalangan pesakit diabetis
    4. Mengurangkan sekatan pada saluran darah dan pemejalan darah
    .
    Kajian menunjukkan resverarol mampu menghalang pembesaran kebanyakan kanser dalam tubuh manusia termasuk kanser payudara, prostat, perut, kolon, pankreas dan tiroid.  
    .
    Rujukan:
    1. Resveratrol induces apoptosis of human nasopharyngeal carcinoma cells via activation of multiple apoptotic pathways, Journal of Cellular Physiology: Volume 226, Number 3, March 2011 (page C1)
    .
    2. Kajian Harvard university mengenai Reveratrol

    .

    Vivix Shaklee untuk sakit buah pinggang?

    .
    Buah pinggang kita sangat penting untuk hidup yang sihat & gembira
    .
    Kita mesti pelihara sebaiknya
    .
    Pastikan air kosong yang mencukupi di ambil setiap hari
    .
    Bila buah pinggang di jaga rapi, hidup jadi lebih bererti. 
    .
    Ada banyak tabiat yang kita lakukan seharian, secara tak sedar merosakkan organ kesayangan badan ni
    .
    Biar betul.
    .
    Serius.
    .
    Cuba kita renung semula, ada tak kita buat & amalkan perkara ni
    .

    8 Contoh amalan yang merosakkan buah pinggang


    1. Banyak ambil makanan manis sehingga ada kencing manis kronik. Amalkan makanan berkhasiat untuk elakkan penyakit kronik
    2. Masalah pada buah pinggang itu sendiri
    3. Suka ambil makanan yang masin hingga mempunyai masalah darah tinggi
    4. Pengambilan ubat ubatan seperti ubat diuretic (menyebabkan kita kerap kencing)
    5. Kurang minum air kosong. 
    6. Jangkitan kuman yang menyebabkan kerosakan pada fungsi buah pinggang
    7. Ubat ubatan seperti Non Steroid Anti Infallmatory (NSAIDs) seperti ibuprofen.
    8. Antibiotik seperti Garamycin.


    .
    Jika anda pesakit buah pinggang, mungkin boleh mempertimbangkan untuk mengambil vivix.
    .
    Kita sedia maklum kan, yang vivix kaya dengan reveratrol
    .
    Terdapat beberapa dakwaan yang mengaitkan kebaikan Resverastrol untuk membantu pesakit buah pinggang.
    .
    Mama senaraikan 6 darinya disini: 

    1. Mengurangkan penggumpalan platlet dalam buah pinggang 
    2. Meningkatkan dan memelihara struktur dan bentuk buah pinggang normal 
    3. Tinggi antioksidan. Oleh itu anti oksidan ini akan mengurangkan tekanan oksidatif pada sel-sel nephron buah pinggang sekaligus membantu mengurangkan kerosakan yang lebih teruk kepada buah pinggang 
    4. Membantu mengembangkan salur darah pada buah pinggang pesakit 
    5. Mengurangkan proses lipid peroksida 
    6. Membantu mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang 


    .
    Kesihatan adalah satu nikmat yang mesti disyukuri
    .
    Lebih baik untuk kita sama sama jaga kesihatan dari muda.
    .
    Betulkan?
    .
    Jika kita bersyukur dengan nikmat kesihatan, insyaallah akan ditambahkan nikmat
    .
    Buat tuan & puan yang sedang diuji.
    .
    Semoga Allah swt menyembuhkan kalian. Bukankah semua penyakit ada ubatnya
    .

    Vivix & Resveratrol Untuk Penyakit Kencing Manis?

    .
    Terdapat 6 cara resveratrol membantu pesakit diabetes / kencing manis:
    .
    1. Badan kita akan lebih sensitif dengan hormon insulin. Jadi bagus untuk pesakit diabetis
    .
    Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes/kencing manis.
    .
    Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes/kencing manis.
    .
    Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.
    .
    Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.
    .
    2. Membantu badan kita  mengaktifkan enzim berkuasa di dalam tubuh.
    .
    Berita baik untuk penghidap kencing manis

    .
    Badan kita mampu mencegah atau menyembuhkan diabetes / kencing manis, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1.
    .
    Enzim ini mestilah diaktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan enzim.
    .
    3. Bantu badan kita mengekalkan bacaan gula dalam darah yang sihat.
    .
    Karbohidrat yang dicerna dalam badan kita akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga.
    .
    Pengambilan karbohidrat yang tinggi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat apabila tidak digunakan sepenuhnya
    .
    Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan 



    1. Melambatkan pencernaan.
    2. Melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah 
    3. Mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

    .
    4. Memperlahankan / mengurangkan sindrom kerintangan insulin (Metabolic Syndrome) 
    .

    Vivix adalah tonik antioksidan berkuasa melindungi dan membaiki sel yang rosak.
    .
    Pengambilan vivix secara konsisten sangat bermanfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.
    .
    5. Membantu mengurangkan risiko kerosakan mata, & penyembuhan luka yang lebih cepat.
    .
    Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam 



    • Membaiki penglihatan 
    • Menyembuhkan luka dengan segera.
    .
    Karot Ungu yang terdapat di dalam Vivix juga kaya dengan Vitamin A yang sangat tinggi antioksida yang sangat baik untuk kesihatan mata.
    .
    6. Mencegah pembentukan protein AGE
    .
    Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan.
    .
    Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis.
    .
    Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.
    .
    Jangan salah sangka ya
    .
    Protein pun ada yang baik & tak baik untuk badan. Antara jenis protein yang baik dimakan adalah ESP Shaklee untuk diabetes. Indeks glisemik rendah
    .
    Nak makan ikan & daging semua boleh.
    .
    Asalkan makan ikut keperluan & bersederhana

    Vivix Shaklee untuk sakit gout?

    .
    Anda ada pengalaman dengan sakit gout?
    .
    Dulu, penyakit gout banyak menyerang orang yang dah berusia kan?
    .
    Tapi sebab mewahnya Malaysia ni dengan makanan
    .
    Dan makan tanpa catuan
    .
    Orang muda pun dah ada yang terkena gout.
    .
    Serius, budaya makan "Shell out" yang mengambil makanan laut seperti ketam & udang berlebihan boleh menjadi sebab.
    .
    Bukan tak boleh makan.
    .
    Bersederhanalah
    .
    Gout yang kronik boleh melumpuhkan pergerakan seseorang. 
    .
    Bukan sahaja pesakitnya tidak dapat meneruskan urusan harian seperti sediakala, malah mengganggu juga urusan untuk bekerja. 
    .

    Bagaimanakah penyakit gout boleh terjadi?

    Gout berlaku akibat asid urik yang berlebihan di dalam badan. 
    .
    Asid urik yang berlebihan yang tidak dibuang akan berkumpul di dalam sendi.
    .
    Ada persamaan dengan kencing manis kan?
    .
    Kalau terlebih gula jadi diabetis.
    .
    Terlebih asid urik pula jadi gout.
    .
    Jadi, kita mesti kawal pengambilan makanan yang kaya asid urik
    .
    Contohnya?
    .

    Mazni berikan 5 Jenis makanan yang perlu dielak untuk diambil secara berlebihan. Nanti jadi gout 


    1. Makanan laut seperti kerang, ikan salmon, ikan bilis, udang, dan ketam kerana kandungan purinnya tinggi
    2. Makanan laut seperti kerang, ikan bilis, udang dan ketam
    3. Makanan berasaskan kekacang dan daging merah
    4. Organ dalaman seperi hati, hempedal ayam, perut, otak dan usus lembu   
    5. Minuman keras (Untung jadi orang islam yang taat kan?)

    Mama dengar, ramai anak anak yang hadiahkan vivix shaklee untuk ibu dan ayah yang menghidap gout
    .
    Hasilnya memang menggembirakan hati mak ayah & anak anak sendiri
    .
    Siapalah suka tengok mak ayah sakit kan
    .
    Jika anda nak tempah vivix untuk sakit gout, boleh Whatsap Mama di 019-265-3791
    .

    Vivix Shaklee untuk sakit jantung?

    Penyakit jantung adalah adalah pembunuh utama rakyat Malaysia.
    .
    Tak kira masa, ada saja mangsanya.
    .
    Puncanya ada banyak. 
    .
    Antaranya ialah:
    .


    1. Usia kita dah masuk 3 series / 35 tahun ke atas. Usia begini menjadikan kita lebih berisiko untuk penyakit jantung. 
    2. Wanita yang telah menopous berisiko tinggi mendapat penyakit jantung
    3. Tahap kolestrol yang tinggi juga punca kepada penyakit jantung. Kawal sikit makanan berlemak tu ya
    4. Tekanan Darah Tinggi. Jika anda ada tekanan darah tinggi, risiko untuk dapat penyakit jantung tinggi kerana menggalakkan penyempitan salur darah & jantung terpaksa mengepam lebih kuat. Lebih tinggi tekanan darah tinggi lebih besar risiko serangan sakit jantung
    5. Perokok tegar. Asap rokok mempunyai kesan negatif pada kesihatan. Contohnya mempercepatkan pembekuan darah. Dulu lelaki saja merokok. Sekarang ni perempuan pun dah ramai merokok sama
    6. Tekanan perasaan. Memendam perasaan boleh menyebabkan emosi menjadi tidak stabil. Cuba banyakkan zikir & mengingati Allah swt. Hati yang tenang akan lebih tenteram
    7. Lemak berlebihan. Nasi lemak, roti canai & rendang. Ini baru sikit. Makanan Malaysia memang tinggi lemak dan santan. Bukan saja boleh kena serangan jantung. Boleh juga kena batu hempedu tau
    8. Gaya hidup kurang aktif. Bersenam akan menjadikan kita lebih sihat. Jantung pun dapat jadi lebih kuat
    9. Mempunyai penyakit kencing manis. 


    .
    Sekarang ni, macam mana kita nak pastikan jantung kita sihat?
    .
    Pesakit jantung yang melalui pembedahan pintasan sangat perlukan supplement untuk memulihkan kembali badan dan jantung.

    Mama galakkan anda cuba

    1. Vivix 
    2. Dan Omega Guard 

    .
    Kenapa perlu makan 2 ni?
    .
    Vivix berkhasiat membantu pemulihan sel sel yang rosak dan mati di seluruh badan dengan memperbaiki dan menggantikan sel yang baru.
    .

    Omega Guard 

    • Omegaguard sangat bagus untuk jantung. 
    • Kajian klinikal menunjukkan pengambilan asid  omega-3 boleh membantu pengurangan risiko mendapat serangan jantung
    • Omega 3 dalam omegaguard dapat menurunkan paras trigliserida dan memperbaiki masalah tekanan darah tinggi. 
    • Suplemen asid lemak politidaktepu omega-3 terutamanya asid eikosapentaenoik (EPA) dan asid dokosaheksaenoik (DHA) bermanfaat untuk kesihatan jantung, termasuklah denyutan jantung yang tidak stabil, merendahkan paras trigliserida plasma dan mengurangkan kecenderungan darah berketul.
    .
    Jika anda ada soalan tentang Vivix shaklee untuk manfaat sakit jantung, boleh Whatsap Mama di 019-265-3791
    .

    Makan Vivix Ada Kesan Sampingan?

    .
    Bagi orang sihat, makan vivix tidak mendatangkan srbarang kesan sampingan
    .
    Tetapi pada orang yang mempunyai masalah kesihatan, badan kita mungkin akan menunjukkan beberapa tindak balas
    .
    Contohnya
    • Mengantuk
    • Letih
    • Pening kepala
    .
    Kesannya tidak lama. Selalunya selepas 3 hari dah hilang
    .
    Kesan lain yang dialami oleh pengguna lepas, jika diambil dalam jangka masa panjang
    .
    Anda akan kelihatan lebih muda berbanding usia 😍
    .
    Awet muda tu
    .
    Wah
    .

    Perlukah vivix disimpan di dalam peti ais?

    .
    Ya. Untuk memastikan ia tahan lama & tidak rosak kerana cuaca panas
    .
    Vivix di buat dari buah segar kan. Tak ada bahan pengawet
    .
    Sebab itu penting untuk kita pelihara khasiatnya
    .

    Anda Nak Testimoni Vivix Dari Pengguna Sebelum Ini?

    .


    Testimoni 1 : Polis trafik ada kencing manis. 

    .

    Gula dalam darah tinggi sampai mata jadi rabun & badan tak bermaya

    .

    Selepas amalkan vivix, apa jadi?

    .

    Sekarang dah boleh bawa kereta jatak jauh semula. Mata pun dah terang

    .

    Alhamdulillah

    .
    Vivis shaklee normalkan bacaan gula darah
    .
    Testimoni 2 : Puan Muna dulu selalu letih tak bermaya
    .
    Usia baru 30 an. Tapi terasa macam dah usia emas 50 an
    .
    Sejak amalkan vivix, apa jadi?
    .
    Dulu asyik penat je kan, sekarang ni sampai malam pun badan rasa segar.
    .
    Kulit muka pun dah nampak lebih bercahaya 😍
    .
    Alhamdulillah
    .
    vivix shaklee badan bertenaga & kulit cantik


    .
    Testimoni 3 : Puan Yusni dulu ada cyst & perlu operate. Berat pun berlebihan
    .
    Puan Yusni kongsi, sejak makan vivix, berat badan dah turun 10kg
    .
    Mungkin sebab badan makin cergas kan?
    .
    Orang cergas mana reti duduk diam.
    .
    Lepas tu, pernah ada cyst sampai di syorkan doktor untuk operate.
    .
    Terus makan vivix 1 bulan.
    .
    Alhamdulillah, cyst hilang.
    .
    vivix bantu cyst hilang & berat turun. Alergik


    .
    Testimoni 5 (lihat gambar atas) : Anak Puan Rudhiyah kerap demam kalau makan seafood. Hampir setiap bulan demam
    .
    Sejak amalkan vivix, apa jadi pada anak beliau?
    .
    Sekarang ni alergik & tonsilitis anak dah kurang
    .
    Alhamdulillah
    .
    Testimoni 6 (lihat gambar dibawah) : Puan Atiqah ada tekanan darah tinggi. Bacaan 200
    .
    Sebelum ini tekanan tinggi sangat. Risiko kena strok memang tinggi
    .
    Kemudian, makan vivix terus hilang darah tinggi.
    .
    Sekarang ni berterusan makan vivix tiap bulan. Dah 25 botol makan
    .
    Alhamdulillah
    .
    vivix hilangkan darah tinggi
    .
    vivix bantu mak bebas diabetis


    .
    Testimoni 7 (lihat gambar diatas) : mak kepada Puan Azura ada kencing manis tegar selama 30 tahun
    .
    Mak puan Azura mula makan vivix & amalkan pemakanan sihat
    .
    Senaman pun ada buat
    .
    Kesannya, sekarang ni dah bebas diabetis.
    .
    😍 Wah. 
    .
    Alhamdulillah
    .
    Testimoni 8 (lihat gambar di bawah) : Puan Raihanah
    .
    Doktor buat ramalan, puan Raihana akan mudah kena kencing manis menjelang usia 40
    .
    2 kali mengandung sebelum ni pun kena kencing manis GDM.
    .
    Pulun makan vivix, Alhamdulillah masa hamil anak ke 3
    .
    Dah tak ada GDM lagi
    .
    😂
    .
    Selamat
    .
    vivix bebaskan ibu dari gdm diabetis semasa hamil
    .
    vivix bantu hilangkan jeragat
    .


    Testimoni 9 (lihat gambar diatas) : Puan Fatin kerap penat, ada sembelit & masalah jeragat
    .
    Sejak makan vivix perasan perubahan ketara.
    .
    Badan rase ringan, jeragat kurang & sekarang ni lawas pergi tandas
    .
    Sembelit tu dah tak ada
    .
    😍
    .
    Alhamdulillah
    .
    Testimoni 10 (lihat gambar di bawah) : mak kepada Puan Nadia menjalani pembedahan
    .
    Dalam masa 6 hari, luka tersebut sembuh
    .
    😍 Wah. 
    .
    Alhamdulillah
    vivix bantu pulihkan luka pembedahan
    .
    Testimoni 11 (lihat gambar di bawah) : Puan Farah dulu selalu letih 
    .
    Sekarang ni semakin sihat. 
    .
    😍 Wah. 
    .
    Alhamdulillah
    .
    vivix bantu sembuhkan penyakit kronik
    .
    Testimoni 12 (lihat gambar di bawah) : Puan Eeda mengalami rabun silau. Susah nak bawa kereta waktu hujan lebat & malam hari kan
    .
    Sejak makan vivix ni, mata Eeda dah tak silau lagi
    .
    😍 
    .
    Alhamdulillah. Dah tak payah pakai cermin mata untuk silau lagi.
    .
    rabun silau hilang sejak makan vivix

    .
    vivix pulihkan tekanan darah rendah & saraf tangan

    .

    Testimoni 13 (lihat gambar di atas) : Puan Rohani ada masalah tekanan darah rendah & sakit saraf tangan
    .
    Itu sebelum makan vivix.
    .
    Mudah nak pitam & jatuh pengsan tau orang yang ada masalah ni
    .
    Sekarang ni, tekanan darah dah normal semula. Sakit kat tangan sebab saraf pun dah semakin kurang.
    .
    😍 
    Tamat sudah testimoni ni ya.
    .
    Mama dah beri 13 contoh. Nak contoh lagi yang tak ada dalam ni, Boleh Whatsap Mama ok
    .
    Berapa Harga Vivix Shaklee 2017?
    .
    Banyak betul khasiatnya, nak sihat & awet muda. Tapi berapa harganya.
    .
    Insyaallah, Harganya memang berbaloi & murah berbanding manfaat yang diberikannya.
    .
    Berapa tu?
    .


    1. Lagi murah dari 1 x kali pembedahan plastik satu badan. 
    2. Lagi murah dari 1 x kos rawatan sakit kronik (seperti kanser & batu karang) di hospital swasta & juga kerajaan
    3. Lebih murah dari suntik botox & vitamin c yang belum tentu selamat tu
    4. Lagi murah dari bayaran ke spa & pusat kecantikan

    .

    Bagi sebotol vivix yang tahan 2 bulan.
    .
    Dan kesannya di rasai berpanjangan jika istiqamah mengambilnya

    Harga sebotol VIVIX cuma RM503.50 / sebotol .
    .
    Terbaik kan?
    .
    Nak lagi berbaloi, Ambil pakej 2 botol. Dan kita akan dapat 


    1. Harga ahli Shaklee (Diskaun anggaran 20%)
    2. Diskaun tambahan 5% lagi
    3. Keahlian shaklee percuma untuk 12 bulan
    4. Rebate tunai 5% lagi
    5. Beg hitam shaklee yang ekslusif untuk ahli sahaja
    .
    Berbaloi kan.
    .
    Jika  tuan & puan masih ada soalah yang belum berjawab, boleh Whatsap 019-265-3791 Mama untuk pertanyaan lanjut.
    .
    Ikut pengalaman Mama, ramai anak anak yang dah bekerja belanja mak ayah vivix shaklee
    .
    Nak bagi mereka sihat.
    .
    Senang nak beribadat.
    .
    Dan boleh main dengan cucu. Bila lagi nak tengok mereka tersenyum gembira kan
    .
    Dah susah payah membesarkan kita dari kecil
    .
    Memang betul, wang ringgit tak dapat beli masa & kasih sayang mereka
    .
    Tapi duit yang sama, kita boleh bantu mereka menikmati baki hari hari terakhir di dunia.
    .
    Insyaallah, anak anak yang sanggup berkorban belikan ibu bapa mereka . Memang anak soleh dan solehah.

    Kasih sayang pada mak ayah mengatasi wang ringgit. Insyaallah berkat hidup mereka lepas ni. Dengan niat yang ikhlas pasti Allah akan berikan mereka balasan yang baik.
    .
    .
    Jika tuan & puan mempunyai sebarang soalan mengenai VIVIX Shaklee, boleh hubungi Mama di
    .
    Call/WhatsApp/Telegram : 019-2663791
    Apa yang Mama kongsikan adalah sedikit berbanding dengan khidmat nasihat terbaik diberikan kepada pelanggan.
    Setiap pelanggan akan diberikan panduan menggunakan produk Shaklee ekslusif untuk mereka sahaja.
    .
    WhatsApp : 019-2663791
    ID Shaklee : 963860


    Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
    mendapatkan HARGA dan INFO PERCUMA
    Kami amat menghargai pendapat anda? Kongsikan pandangan anda mengenai vivix Shaklee di ruangan dibawah
    .

    Comments

    1. Harga Vivix berbaloi sangat sebab dari sumber2 semulajadi yang premium dan ada sokongan sains (Telomere Study) lagi.

      ReplyDelete
      Replies
      1. Betul tu. Siap ada kajian dan jurnal penyelidikan dari saintis

        Patent pun ada 7 untuk dapatkan khasiat penuh daripada bahan mentah yang di gunakan

        barulah khasiatnya di perolehi untuk pemakan vivix shaklee

        Delete
    2. Maznee makan juga vivix shaklee ni untuk kesihatan

      Walaupun tak konsisten

      Sebab harga shaklee vivix ni memang boleh tahan juga

      Tak dapat makan hari hari

      Jangan tinggal terus kan

      Hehe

      ReplyDelete
      Replies
      1. Memang vivix shaklee harga nya boleh tahan

        tapi berbaloi untuk kesihatan kan

        sebab

        kalau dah tak sihat lagi mahal kan

        Delete
    3. Ibu dah lama dengar pasal vivix shaklee ni

      Banyak kelebihan pada kesihatan kan

      ReplyDelete
      Replies
      1. Insyaallah banyak puan. Banyak kajian dah di lakukan untuk hasilkan produk vivix shaklee ni

        Paten pun sampai 7

        Maznee doakan ibu zaid sihat sentiasa

        Amin

        Delete
      2. Insyaallah kalau amalkan dengan istiqamah

        Memang beri manfaat pada kesihatan

        Tapi ini bukan tiket untuk makan tak seimbang ya

        Hehe

        Delete
    4. Singgah sini tgk produk shak shak shaklee hehe

      ReplyDelete
      Replies
      1. Terima kasih singgah ke mari el

        Tersasul lidah tu nak sebut shaklee ya

        Hehe

        Kena telan sebotol vivix shaklee ni

        Nak bagi lidah tu lancar sikit

        😁

        Harga memang terbaik

        Delete
    5. Bolehla belikan untuk emak nanti, nak tau juga berapa harganya ya?

      ReplyDelete
      Replies
      1. Mana mama hakim ni. Hehe

        Sibuk agaknya cuti ni

        Maznee tolog jawablah

        Harga sebotol nibdi pasaran 2017 rm503.50

        Tapi ada cara nak dapat harga vivix shaklee 2017 pada harga yang lebih baik

        Whatsap Mama Hakim untuk tahu cara tersebut. 😁

        Delete
      2. Betul dah tu Mazni Azmi.

        Nak tahu cara untuk dapatkan harga yang lebih baik

        Whatsap Mama ya

        Delete
    6. wah boleh tahan dua bulan rupanya

      ReplyDelete
      Replies
      1. Tahan 1 bulan saja tuan kalau makan hari hari

        Sebotol ada 150 ml

        Satu sudu teh dalam 5 ml

        150 bahagi 5 dapat 30 hari

        Saya kalau nak tahan lama

        Saya rasa mama hakim makan selang sehari

        Tu yang dapat 2 bulan

        Hmm

        Mungkin macam tu agaknya tahan 2 bulan

        Delete
      2. Tepat sekali. seeloknya makan setiap hari

        tapi tahan sebulan saja

        nak tahan lama kena sabar sikit

        hehe

        Delete
    7. Terbaik.. harga setanding dengan kualiti.. Apa yang penting kesihatan yang baik ;)

      ReplyDelete
      Replies
      1. Walaupun duit tak boleh beli kesihatan. Tapi nak jaga kesihatan memang perlu makan duit

        Delete
    8. Vivix shaklee memang baik untuk kesihatan kita patut makan dari awal supaya dapat elakkan kencing manis

      ReplyDelete

    Post a Comment

    Popular posts from this blog

    6 Makanan Yang Pantang Dimakan Pesakit Kencing Manis

    Bina Rumah Banglo Atas Tanah Sendiri & 8 Tips Elakkan Ditipu!