Posts

Showing posts from 2017

Bina Rumah Banglo Atas Tanah Sendiri & 8 Tips Elakkan Ditipu!

Image
Assalamualaikum Wrmbth, zaman sekarang ni semua di hujung jari. Mama & suami dah lama pasang impian nak bina rumah banglo .

Alhamdulillah, soal tanah tu dah lepas. Suami asal Klang selangor. Nama saja kampung tapi kawasan ni banyak lebuh raya . Jadi . Hasrat nak bina banglo atas tanah sendiri tu memang ada. Buat rumah di kawasan Klang juga . Cuma kalau kita pendamkan saja . Angan angan tetap angan angan kan . Jadi mama ambil inisiatif untuk kumpul maklumat & tips yang ada di internet untuk rujukan sendiri . Dalam blog ini . Supaya lebih tersusun. . Dan alang alang buat nota, tuan & puan yang sedang pasang impian yang sama boleh ambil manfaat sama . Lagipun, banyak masalah yang timbul di kemudian hari, sebenarnya boleh di elakkan lebih awal . Jika kita tulis kan atas kertas . Dan juga . Semestinya belajar dari pengalaman orang lain. . 5 Cabaran bina rumah sendiri yang buat ramai orang pening kepalaKalau buat rumah sendiri memang banyak perkara perlu di pertimbangkan . Antaranya . Nak cari tukang rumah, ko…

Harga Vivix Shaklee 2017 & Sebotol tahan berapa lama?

Image
Harga Vivix Shaklee 2017 & Sebotol tahan berapa lama?Assalamu'alaikum Wrmbth, Anda sedang berfikir untuk mencari info & harga vivix shaklee
.
Insyaallah Mama akan bantu jawab semua soalan tu
.


.
Di bawah ini Mama senaraikan kegunaan vivix & banyak lagi soalan yang sering ditanya.
. Jika tuan & puan mempunyai sebarang soalan mengenai VIVIX Shaklee, boleh hubungi Mama Hakim di WhatsApp 019-2663791
.

9 Kebaikan ESP Shaklee Untuk Kencing Manis

Image
Protein adalah bahan mentah yang diperlukan badan kita untuk membina tubuh . Sama seperti batu bata digunakan untuk membina rumah.  .

Setiap fungsi di dalam badan kita perlu protein untuk pertumbuhan dan pembangunan. 
.
Protein lebih lambat di hadam berbanding karbohidrat.
.
Mama baca, pengambilan protein dalam diet harian  akan mengelakkan peningkatan &  gula dalam darah yang mendadak
.
Macam roller coaster tu
.
Naik mendadak
.
Turun pun mendadak
.
Berdebar debar rasa dada
.
Kenaikan gula lebih stabil & berpanjangan. Jadi sangat sesuai untuk pesakit kencing manis
.
Yang penting kita ambil secara seimbang
.
Kali ini Mama nak kongsikan bagaimana penghidap diabetes boleh dapat manfaat dengan mengambil ESP Shaklee.
.
9 Kebaikan ESP Shaklee Untuk Kencing Manis Ramai dah makan ESP Shaklee seharian sebagai sumber protein berasaskan tumbuhan tersedia 
.

1 tong ESP seberat (850 g) . Shaklee ESP Soy Protein Isolate Powder adalah makanan yang lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. . Memberikan tenaga sepanjang h…

Sumber Protein Yang Baik Untuk Kencing Manis?

Image
Sumber Protein Yang Baik Untuk Kencing Manis?Assalamualaikum Wrmbth, Musim raya ni mama pasti ramai yang penuhi undangan rumah terbuka kan?
.
Makanan ada banyak pilihan. Dan
.
Protein merupakan nutrisi utama untuk mereka yang menghidap diabetes.  .
.
Mama sangat galakkan sahabat semua amalkan diet seimbang
.
Sebagai sebahagian dari cara makan sihat dan seimbang, kita memerlukan protein untuk pelbagai fungsi metabolism tubuh.  . Berbagai cara boleh dipilih untuk mendapat pengambilan protein yang cukup dalam diet pesakit diabetes.  . Konsultasi dengan doktor dan pakar pemakanan tentang keperluan protein kita sangat penting . Sebab apa? .

Selamat Hari Raya Aidilfitri Dari Klang

Image
Selamat Hari Raya Aidilfitri Dari KlangAssalamualaikum Wrmbth, Mama Hakim sekeluarga ucapkan selamat berpuasa ya . Dan salam aidilfitri 2017. Taqabbalallahu minna wa minkum . Kejap je hari ni dah 25 hari puasa
.

Mama rasa sedih sebab ramadhan dah hampir berlalu. Semoga Allah swt terima puasa kita sebaiknya . Kalau tidak sia sia saja kita puasa . Dah masuk dalam golongan yang Rasulullah SAW sebut . Ada orang yang berpuasa cuma dapat lapar dan dahaga . Oh . Rugi benar tu. . Mama pun raya ala kadar saja tahun ni. Raya pertama ada di Klang. . Beraya sebelah suami. . Kami beraya ikut giliran lagi. Sebab kedua dua belah ibu bapa masih ada . Cuma sebelah Mama, adik beradik semua dah kahwin . Jadi memang kalau sekali berkumpul penuh rumah di Melaka . Apa yang lain dengan beraya di Klang ni?Kalau diperhatikan, ramai orang jawa duduk di Klang ni . Masa beraya tu memang nampak perbezaan budaya dan adat resam . Lain macam mana tu? . Orang jawa kawasan Klang ni masih rajin tukar juadah bila menjelang hari raya . Jadi masa raya perta…